Cresterea preturilor la alimente este un subiect mult discutat in ultimele zile, atat in media cat si in randul producatorilor romani. Marile lanturi de magazine, care fac parte din mari corporatii internationale, au de multe ori practici comerciale indreptate impotriva consumatorului roman. Scopul este unul singur: maximizarea profiturilor.
Pentru a putea intelege si analiza mai clar acest fenomen, Asociatia Crescatorilor si Exportatorilor de Bovine, Ovine si Porcine din România (ACEBOP) face urmatoarele precizari:
- In ultimele 60 de zile pretul carnii de porc a scazut cu circa 30% la poarta fermei! Astazi fermierii vand cu 4,9 lei/kg la poarta fermei – cu mari presiuni din partea retailerilor pentru noi scaderi de pret!
- Pretul la carnea de pasare a scazut la poarta fermei cu aproximativ 20% in timp ce pretul la carnea de vita se mentine stabil si cu tendinte de scadere.
- Pentru sectorul de productie oua, cererea este foarte mare – dar preturile au crescut la fermieri cu circa 26%, nu cu 100%.
- Laptele si produsele lactate au pretul nemodificat la producator.
Atragem atentia ca aceste jocuri, pe care marile lanturi de magazine le fac astazi, vor duce la scaderea consumului si la cresterea problemelor fermierilor. Pretul pentru kg de carne stabilit de producator este mai scazut decat cel din aceeasi perioada a anului 2016.
“Solicitam autoritatilor responsabile sa intervina de urgenta si sa faca lumina in aceasta situatie, care pentru noi, fermierii, este de neinteles. Produsele obtinute in Romania se vand mai ieftin decat in urma cu cateva saptamani si totusi mai departe, acestea ajung la consummator cu preturi foarte mari. Astazi noi, fermierii, vindem sub pretul de productie!” – Mary-Eugenia Pana, Presedinte ACEBOP.Mai multe detalii despre ACEBOB gasiti pe www.acebop.ro