Viziunea strategică a Green Deal, inclusiv politica strategiei „de la Furcă la Furculiță”, s-a modificat substanțial, trecând de la valori economice, la valori de calitate, cu o influență mare asupra bunăstării consumatorului și protecției mediului.
„Valorile de calitate” sunt dedicate, în principal:
– sănătății: reducerea rezistenței antimicrobiene, bunăstarea animalelor – produse sigure pentru consumator, reducerea alimentelor cu risc de cancer și boli cardiace;
– mediului: biodiversitate, neutralitate carbon, reducerea defrișărilor, sănătatea apei, a solului și a aerului, reducerea emisiilor de gaze de seră și altele;
– cetățenilor: dreptul la muncă și condiții mai bune, salarizare corespunzătoare, timp maxim de lucru etc.
Cele mai importante teme ale lunii ianuarie sunt legate de proiectul avizului EFSA privind carnea și sănătatea, votul în plenul Parlamentului European asupra planului european de combatere a cancerului – cu o componentă împotriva consumului de carne roșie – și votul recomandărilor Comisiei ANIT (transportul animalelor vii).
Comunicarea organizațiilor cu COPA-COGECA, cu deputații europeni, rămâne deosebit de importantă în acest an, pentru îndeplinirea obiectivelor și reducerea presiunilor asupra cărnii și comerțului cu animale vii.