Cum putem construi corect platformele pentru depozitarea gunoiului de grajd

Conform Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei stabilite prin Ordinul Ministerului Sănătății  (OMS) nr. 119/2014 și modificate prin OMS 994/2018:

Art. 11

(1) Platforme pentru depozitarea dejecţiilor animale care deservesc mai multe exploataţii zootehnice, platforme comunale: la 500 m.

(2) Pentru exploataţiile agrozootehnice prevăzute la alin. (1) pct. 1-20, platformele de depozitare a gunoiului de grajd pot fi amplasate în interiorul fermei, în zona cea mai îndepărtată de locuinţele vecine şi sursele de apă, dar nu la o distanţă mai mică decât cea prevăzută la art. 15 alin. (21), şi exploatate astfel încât să nu polueze sursele de apă şi să nu producă poluarea mediului şi risc pentru sănătatea populaţiei din proximitate.

(3) Pentru obiective care nu se regăsesc la alin. (1) şi activităţi care nu sunt supuse reglementărilor de evaluare a impactului asupra mediului, specialiştii direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor evalua dacă funcţionarea acestora implică riscuri asupra sănătăţii publice fie în stadiul de proiect, fie în faza de funcţionare şi, în caz afirmativ, vor recomanda operatorului economic efectuarea unui studiu de evaluare a impactului asupra sănătăţii.

Art. 15

(1) În gospodăriile unde nu sunt asigurate racordurile de apă curentă printr-un sistem centralizat de distribuţie, adăposturile pentru creşterea animalelor în curţile persoanelor particulare, de cel mult echivalentul a 6 unităţi de vită mare în cazul în care sunt mai multe tipuri de animale şi echivalentul a 4 UVM în cazul în care se cresc exclusiv găini sau porci, calculate conform tabelului de conversie din anexa II la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/669 al Comisiei din 28 aprilie 2016 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 808/2014 în ceea ce priveşte modificarea şi conţinutul programelor de dezvoltare rurală, publicitatea pentru aceste programe şi ratele de conversie în unităţi vită mare se amplasează la cel puţin 10 m de cea mai apropiată locuinţă învecinată şi sursă de apă destinată consumului uman şi se exploatează astfel încât să nu producă poluarea mediului şi risc pentru sănătatea vecinilor, cu obligaţia respectării condiţiilor de biosecuritate.

(2) În gospodăriile unde sunt asigurate racordurile la sistemul centralizat de apă curentă, adăposturile de animale de cel mult echivalentul a 10 unităţi de vită mare în cazul în care sunt mai multe tipuri de animale şi echivalentul a 7 UVM în cazul în care se cresc exclusiv găini sau porci, calculate conform tabelului de conversie din anexa II la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/669 al Comisiei din 28 aprilie 2016 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 808/2014 în ceea ce priveşte modificarea şi conţinutul programelor de dezvoltare rurală, publicitatea pentru aceste programe şi ratele de conversie în unităţi vită mare se amplasează la cel puţin 10 m de cea mai apropiată locuinţă învecinată şi sursă de apă destinată consumului uman şi se exploatează astfel încât să nu producă poluarea mediului şi risc pentru sănătatea vecinilor, cu obligaţia respectării condiţiilor de biosecuritate.

(3) În gospodăriile cu un număr de animale mai mare decât cel prevăzut la alin. (1) şi (2), adăposturile pentru creşterea animalelor se amplasează la distanţă de 50 m de cea mai apropiată locuinţă vecină şi sursă de apă destinată consumului uman.

(4) În mediul urban, prin hotărâri ale consiliilor locale sau prin studiu de impact asupra sănătăţii se pot stabili distanţe de protecţie sanitară mai mari decât cele specificate în prezentul ordin, în funcţie de specificul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale.

Ultimele articole adaugate

Semnal de alarmă pentru crescătorii de porci. Mary Pană la TVR 1

Președintele A.C.E.B.O.P a fost invitată în cadrul emisiunii Ca’n Viață (TVR 1), moderată de Laura Fronoiu, unde a dezbătut cele […]

UECBV informează despre noutățile privind Politica Agricola Comună – perioada de tranziție între actuală PAC și PAC 2021-2027 a fost stabilită la doi ani

In data de 30 iunie 2020, Consiliul a ajuns la o înțelegere comună cu Parlamentul European cu privire la continuarea […]

Reguli mai stricte privind protecţia animalelor destinate exportului în ţări terţe

Proiectul Legislativ pentru asigurarea condiţiilor superioare de bunăstare a animalelor vii în timpul transportului de lungă durată în afara spaţiului […]

A.C.E.B.O.P trage un semnal de alarmă cu privire la sectorul cărnii din România

De doi ani, situația a degenerat grav iar noi ne simțim neputincioși – strigăm și nu ne aude nimeni! Autoritățile […]

Interpretări care „miros” în propunerea de modificare a OUG 195/2005

Datorită presiunii fermierilor vizând modificările votate în Parlament prin așa zisă Lege a mirosurilor, apar în presă interpretări îngrijorătoare, pe care le datorăm inițiatorilor […]

Videoconferința miniștrilor agriculturii din statele membre

Astăzi 29 iunie, are loc videoconferința miniștrilor agriculturii și pescuitului, din statele membre. Puncte importante de pe ordinea de zi: Comunicarea […]

Comisie de anchetă europeană privind bunăstarea animalelor în timpul transportului

În ultimii trei ani, Comisia Europeană a efectuat mai multe audituri privind bunăstarea animalelor, fiind evidențiate probleme majore de bunăstare […]

Declarație Mary Pană, Agro TV, 22.06

Consiliul director al Asociației Crescătorilor și Exportatorilor de Bovine, Ovine și Porcine din România a inițiat atât această petiție, cât […]